2007/12/13

Robocop - "We are only humans."

Volt néhány film, ami a kilencvenes évek elején fénykorúkat élő kis srácoknak máig maradandó élményként szolgált. Terminator, Alien, Predator. És a Robocop, magyarul Robotzsaru. Aki akkoriban volt kölök, mint én biztos van legalább egy olyan emléke, hogy iszonyatosan nagyokat veszekszik más korabeli lurkókkal, hogy most vajon a terminátor vagy a robotzsaru az erősebb. Vagy amikor "szerepjátékra" került a sor bot és műanyag puskákkal. Az volt a legnagyobb májer, akinek volt olyan műanyag játékpuskája, ami az elején villogot és ilyen hülye vijjogó hangot adott ki. Nekünk az volt maga az Örömóda. Szóval, ezek a kölykök voltak a terminátorok, pláne, ha valamelyik lenyúlta a faterja napszemüvegét, akkor nekünk lőttek. A robotzsarut nehezebb volt imitálni, akik a legjobban tudták utánozni az darabos mozgást és a szervomotorok zümmögését, azok voltak a robotzsaruk. Én sajnos mindig ágyútöltelék voltam, mert se villogós puskám, se napszemüvegem nem volt, robotzsarut meg nem nagyon nézhettem végig, mert az még akkoriban ultra-véresnek számított és a felét kitakarta az egyik nagynéném óvó keze a szemeim elől. Azt azért hozzátenném, hogy később én lettem John Rambo, mert volt egy fasza kis késem, egy kamuflázsos gatyám, meg sokat nyomultam a bokrok közt, szóval ebben legalább egyedi tudtam lenni a többiekkel szemben.:)


Na, de visszatérve kedvenc cyborg zsarunkra. Ha már úgy is az szabad információ világában élünk gondoltam nem ártana egy kis nosztagia és "beszereztem" a Robocop első és második részét. Hehh, nagy fless volt. Igazság szerint egész jó kis cyberpunk settingben játszódik az egész sztori, sőt az első rész mondanivalója, szimbólumrendszere is teljesen korrekt. A karakterek hihetők, bár egy kicsit laposak, Peter Weller egyetlen egy normális szerepe egész életében ez a film. Mondjuk az így vicces, hogy a történet elvileg a közeljövőben játszódik, de a televíziók meg a számítógépek tiszta oldszkúl taligák, ha jól láttam elég sok Amiga előfordul a filmben. Jah, a diszkós jelenetben meg egy kiadatlan Skinny Puppy nóta szól. Illetve nem is kiadatlan, 2004-ben kiadták, valami nagyon eldugott kis gyűjtői anyagon. Szóval így elég nagy fless volt ismét a Robocop.
Ellenben most néztem meg a második részt. Hát... Irvin Kershner elvileg rendezett egy Birodalom visszavágot (mást nem is lehet tőle említeni..), de szerintem az is csak Lucas miatt lett jó. (Most inkább nem mennék bele a "fikázzuk Lucast vagy ne" témakörbe.) Szóval így elég lájtos lett a film, akció, robbanás, vér, meg gonosz cégesek, elvetemült és őrült bűnözők azok vannak, de még is lapos az egész, mint Hollandia. A Robocop 3-ra én úgy emlékszem, mint egy jó filmre, talán jobban is tetszett már annó, mint a második rész, de az imdb-n úgy lehúzták, mint a szart. Szóval már félek megnézni a trilógia befejező darabját. Visszatérve a második részre. Frank Miller követte el a forgatókönyvet és állítólag a kész anyagot teljesen kiherélték, azért is lett olyan a film amilyen. Persze ilyenkor gondolhatja az ember, hűű, mi lett volna ha. Nos, volt szerencsém ahoz a kilenc részes Robocop képregényhez, amit meglepő módon Frank Miller készített és azt a második részt meséli el, ahogy ő tervezte volna. Hát, a képregény maga egyébként egész jó, néhol zseniálisan hozza előtérbe azokat a dolgokat, amik a filmben teljesen elsikkadtak, de ez a verzió ettől függetlenül szintén nem lett volna egy jó film.
Más kérdés. Miért nem újítják fel ismét a sorozatot? (Itt azért megjegyezném, hogy igen, egy ideig nyomatták, rajzfilm, számítógépes játék, volt egy negyedik rész is, ami egy négy részes minisorozat volt, tévésorozat, stb, mind borzalmas volt.) A termintort nyomatják ezerrel, jó, olyan is lett a harmadik rész, amilyen. A negyediktől meg már egyenesen félek. Azok kis nyünyüke élienek, meg a raszta ragadozók már elkezdték irtani egymást a mozikban. Superman is ismét felveszi a piros alsógatyáját, Pókembert már ketomox-szal sem lehet elűzni a mozikból, Batman meg egyre inkább bepállik a cuki latexruhájába. Kérdem én, miért ne lehetne egy negyedik Robocop? A mostani technikával, ha nem is egy mély sztorival rendelkező, de egy igazán odarakós kis cyberpunk akciót lehetne összehozni. Kapna néhány upgrade-et a Robocop, fejlesztett páncél, új fegyverek, beépített mp3 lejátszó, lecsatolható műfarok, stb. és mehetne a jófajta igazságtevés a rossz fiúk közt.
Én azért még igénylem az ilyenfajta szórakozást, még mindig jobb, mint amivel elárasztanak minket a mozikban.

Nincsenek megjegyzések: