2007/11/19

4játék

GL TRON - 1982-ben megszületett egy olyan film, aminek máig érezni a hatását szerte a világban. Azóta, hogy először láttam a Tront, azóta akarok játszani azokkal a játékokkal, amivel Clut is próbára tették. Emlékeztek arra a motoros versenyre? Téged is beszippantott a cyberspace? Akkor próbáld ki ezt. Igaz még nem teljes, igaz bugos, igaz még mindig kalapálják, de működik és nagyon nagy móka! Ingyenes alternatíva a Tron 2.0 helyett, ha csak a motorversenyt akarod játszani.


LINK:

Gl Tron official site

CLOUD - A Flow-val egy időben mutatták be, mindkettő nagy siker lett és bár a koncepciók eléggé eltérnek egymástól, a két játék sok közös vonást hordoz magában. A lehető legegyszerűbb játékmenetre való törekvés, innovatív megoldások és ötletek, hangulat a köbön, zene a csúcson. Személy szerint nekem a Cloud annyira nem jött be, mint a Flow, de ez nem azt jelenti, hogy nem lenne jó játék! Egy kisfiú visszaemlékezéseit élhetjük át ismét, akit - legalább is az én értelmezésem szerint - bezártak egy olyan házba, ahol minden fehér, vannak ápolók, napi foglalkozások, meg kényelmes hosszú ujjú zubbonyok. Szóval az nem derül ki, hogy a srác csak flesselte-e a dolgokat vagy csak meg van makkanva, de nem is ez a lényeg, hanem a felhők közti repkedés. Mint mondtam, nekem ez annyira nem jött be, mert néhol egy kicsit nehézkes a játékmenet, de néhány percre tökéletes kikapcsolódás tud lenni a Cloud.


LINK:

Cloud oficial site

THE MISSILE GAME - Na ez, ami nagyon üt. Igazi flash marhaság, a legaddiktívabb fajtából, tényleg igazuk volt azoknak, akik figyelmeztetőleg kiírták ezt fucd-re. Mit is kell csinálnod? Egy rakétát kell belső nézetben végigvezetned egy alagúton, amiben mindenféle forgó tárcsák vannak. Ha nekiütközöl egy tárcsának, akkor kampó, kezdheted újra. Persze a tárcsákon vannak lukak, vájatok, ahol átférhetsz a rakétával (Gondoljuk inkább egy lázadó X-Wingnek, akkor sokkalta nagyobb a fless!), de nehogy azt hidd, hogy könnyű dolgod lesz, mert a sebesség egyre jobban pörög fel, a tárcsák egyre gyorsabban forognak, te meg majdnem behánysz a szédítő perspektívától! Szóval nagyon baró kis játék ez, de csak óvatosan!


LINK:

The Missile game @ fucd.com

SQUARES 2 - Hasonlóan minimál játékmenet, hasonlóan nagy rákattanás. Mit is kell csinálni? Van egy négyzeted, ezt irányítod az egereddel, hogy felszedegesd a fekete négyzeteket, amik jobbról, balról, felülről, alulról jönnek. Jönnek piros négyzetek is, amikhez ha hozzáérsz, akkor vége a meneteknek. Minnél több négyzetet szedsz fel, annál nagyobb lesz a tiéd, így nehezebbé válik a manőverezés. A négyzetek sebessége előbb utóbb itt is felgyorsul, a végén már úgy cikáznak, hogy az ember úgy érzi, mintha egy nyolc sávos kereszteződés közepén rekedt volna. Vannak fekete körök, amik bizonyos ideig bónuszokat adnak. +1000 pont, sérthetetlenség, időlassítás, kicsi négyzet, nagy négyzet
Időközben rájöttem, hogy teljesen tévesen használtam a kocka szót, hiszen azt a 3d-s testre használjuk, ezek meg négyzetek. Ica néni, a volt matektanárom most nem örülne, ha ezt olvasná... De gyors voltam és kijavítottam minden kocka szót négyzetre, észre sem vetted, hogy hibáztam, mi?
Majd elfelejtettem! Az egész nem is lenne nagy cucc a zene nélkül, ami egy loop összesen kettő verzióban! És ráadásul Daft Punk!


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez a rakétás tényleg jó cucc, tetszik a dáren is alatta, de sajnos túl rövidke és túl könnyű. Harmadszori próbálkozásra végigtoltam. :(

A többit idővel kipróbálom.

Unknown írta...

Próbáld meg úgy végigtolni, hogy a bemelegítő (ami végül is ilyen teszt, szintfelmérő cucc) pályánál nagyon cifrázod, akkor elvileg a nehézséget is feltolja a többi szintnél!